pátek 23. dubna 2021

Návrat čápů na pivovarský komín.


Návrat čápů do hnízdiště na komín pivovaru v Olivětíně, se uskutečnil na začátku tohoto měsíce. První přílet byl zaznamenán už 2. dubna. Jeho přítomnost se mi podařilo zaznamenat až dnes dopoledne, kdy začal s úpravou hnízda v očekávání příletu své družky. Fotografováno bez stativu.








  Po kliknutí myší na obrázek se zobrazí ve větším rozlišení


11 komentářů:

  1. Krásné záběry čápa. Já chodím sledovat na pivovarský komín Trutnov, jak se tam zabydlují mladí čápíci Betynka a Kubík, je to švanda docela. Tady není kamera?☺

    OdpovědětVymazat
  2. Tady kameru nemáme ani u jednoho hnízda, a přitom tu je celkem 5 hnízd a všechna obsazena.

    OdpovědětVymazat
  3. Tady občas pozoruji čápa černého. Chodí lovit hlavně na Mandavu a hnízdí někde u Pivovarského rybníku. Ve Šluknově na komíně mají hnízdo čápi bílí, ale letos jsem se tam podívat ještě nebyli. Dokud nebudeme očkovaní i druhou dávkou, tak se nám ještě moc cestovat nechce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čápa černého jsem zastihl pouze jednou u jednoho rybníka, a byl schovaný v trávě, jenom mu byl vidět červený zobák. Čápů tady máme více a jsou na 5 komínech. Já jdu na druhou dávku očkování zítra, tak to snad bude bez problémů, ne jako po první dávce.

      Vymazat
  4. Mirkum takže se čápi vrátili. Moc hezké fotky. 👍👍👍 Prvního letícího čápa jsem zaregistrovala letos už 27. února, bylo to moc brzy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čáp je tady od začátku dubna a to bylo ještě nevlídné počasí, ale jim to asi nevadí na rozdíl ode mne.

      Vymazat
  5. Tento zvyk čápů v tak chladném čase, kdy se ještě může topit, je pozoruhodný. Anebo jim "podkuřování" nevadí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna tenhle komín Miloši není v provozu, a pokud vím tak ani jeden z těch kde jsou tady na komínech čápi.

      Vymazat
  6. Čáp je tady od začátku dubna a to bylo ještě nevlídné počasí, ale jim to asi nevadí na rozdíl ode mne.

    OdpovědětVymazat
  7. Nedávno jsem byl na pozemku, na kterém byl podobný komín s čápy a i když je to pěkné, tak v reálu je to ve finále za trest. Zahrada znečištěná výkaly, čapí potravou a nepořádkem, které starostliví čápi vyhazují z hnízda. To si pak člověk řekne, když to vidí, že keramické komíny jsou fakt zlaté. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Keramický komín na kterém by sídlil čáp, jsem ještě neviděl, a tady jsou ve všech případech komíny cihlové. Je pravda, že čápi při čištění hnízda dělají nepořádek, ale není to nic proti některým oblastem, které jsou zaneřáděny lidmi.

      Vymazat