sobota 24. dubna 2021

Kachny na rybníku Břídlo.

 

Kdo by se svými dětmi nebo vnoučaty nebyl krmit kachny na rybníce nebo u řeky? Na našich rybnících jsou nejčastějším druhem kachny divoké, známé také jako kachny březňačky. Tak se jim říká právě proto, že v březnu začínají stavět hnízda a snášet vejce. Jde o částečně domestikované kachny divoké euroasijské, které slouží především jako předmět lovu. Tyto nenáročné temperamentní kachny jsou výbornými letci.






                                  Po kliknutí myší na obrázek se zobrazí ve větším rozlišení

8 komentářů:

  1. Moc hezké fotografie. Také chodíme koukat na kachny a občas je i nakrmit, pokud nám zbude nějaké pečivo. V zimě jsem jim nosila i ovesné vločky. V tomto období bývají kačeři nejkrásněji a nejvýrazněji zbarvení a svoje kačeny na hnízdech si hlídají. Přeji krásné jarní dny v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kačeny nekrmím, protože většinou hned odletí. Tohle byla náhoda, že jsem je zastihl a bylo to brzo dopoledne. Zatím jsem neviděl malá káčata, i když je na to už čas.

      Vymazat
  2. Mirku, krásné fotky z přírody. 👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za uznání, a doufám, že budou i lepší.

      Vymazat
  3. Tyto přírodní scenérie máme moc rádi.
    Máme to úplně stejně, jezdíme do Bučovic na chalupu a když tam máme vnučky (v červnu budou mít 5 let), vezmou si kola a vydáme se k rybníku, kde jsou kachny. Vždy vezmeme rohlíky a chleba a nadrobené kousky házíme do vody a ony, jak nás vidí, slétají se hned k nám.

    OdpovědětVymazat
  4. Pohled na kachny jak se dokáži honit za krmením je hezkým zážitkem, zvláště pro děti.

    OdpovědětVymazat
  5. Mirku, moc pěkné fotky. Ráda chodím k rybníku, jen mi tu máme jen dva maličké.

    OdpovědětVymazat
  6. Zatím jsem Majko neměl štěstí na malá káčata, ale ten pohled když plavou za dospělou stojí zato.

    OdpovědětVymazat