čtvrtek 9. září 2021

U rybníků.


Tady jsou sice dva rybníky, ale procházet se kolem nedá. Jeden malý, zvaný Břídlo kde se každým rokem provádí výlov ryb, ale je bahnitý a obejít se moc nedá, jen kousek tam a zase zpátky, Druhý, zvaný Telecí ale kolem se taky jít nedá, je to zarostlé.

                                                                         Zlatobýl


Kakost luční.


Slivoň mirabelka, špendlík, tentokrát červené.


Rákos obecný






Hloh


U druhého rybníka jsem zastihl volavku popelavou ve společnosti kachen.


     Po kliknutí myší na obrázek se otevře ve větším rozlišení.

12 komentářů:

  1. Hezká procházka i fotografie . Škoda že se rybníky neudržují jako tomu dříve bývalo. U nás je Hráz. Byl to krásný rybník, sice jako nádrž na zachycení vody z luk, ale byl krásný...Dnes hrůza. Zarostlé vším možným a kolem ..skládka bordela ze zahrad. Je to škoda. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi rybníky je to asi všude stejné, hlavně zarostlé, okolí neudržované.

      Vymazat
  2. Pěkné fotky a jsem ráda té mapce. Špendlíky znám žluté. Volavku je občas vidět na Těrlické přehradě. U rybníka, ale malého, jsme byli v srpnu a chytla jsem tam klíště. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapka je jen takový výřez z okolí uváděných rybníků. Ty červené byly právě u toho malého rybníku a volavka byla u toho většího. Jeden čas jich bývalo více a to se to fotilo. Na klíšťata zatím mám štěstí, asi se mi vyhýbají.

      Vymazat
  3. Špendlíky znám jen žluté, dokonce je na zahradě máme.
    Ptactvo se tam mám jak v ráji, když se k rybníkům nedá ani pořádně dostat.
    Krásný kout nerušené přírody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, nějak je využíváte, třeba na marmeládu nebo kompoty?

      Vymazat
    2. Nebo na slivovici. Marmeláda je dobrá.

      Vymazat
    3. Z toho jsme nezkoušely ani jedno.

      Vymazat
  4. Pěkné fotky.
    Letos bylo hodně červených "špendlíků". Dělali jsme z nich marmeládu a šťávu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příští rok už tomu tak nemusí být, proto je potřeba využít letošní úrody.

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Mohly by být lepší, ale bez stativu se mi po delší době klepou ruce, tak to bývá rozmazané.

      Vymazat