pondělí 21. června 2021

Ranní úlovky.


Brzo po ránu při návštěvě některých míst se dají zastihnout zajímavý obyvatelé ptačí říše. Na části území východních Čech jsou známá hnízdiště čápů černých pravidelně kontrolována a sledována. Důvodem těchto aktivit je zjišťování hnízdní úspěšnosti, eliminace případných rušivých vlivů a aktivní podpora při zřícení dlouhodobě obsazovaných hnízd. Je velkým, převážně černým ptákem s bronzovým leskem, červeným dlouhým zobákem a bílým břichem. Jedinci se dožívají věku přes 15 let. Tento plachý obyvatel horských lesů, pahorkatin a lužních lesů žije jednotlivě a velmi skrytě. Hnízdo z klacků a větví mívá schováno v korunách starých stromů nebo na skalách. Živí se převážně rybami a dalšími drobnými živočichy. Nejčastěji čápa černého spatříte právě při přeletu, neboť zahlédnout ho při sběru potravy se díky jeho plachosti podaří jen málokdy. Může to být u lesního potoka, v zátočině řeky, v mokřadech nebo na louce.








  Po kliknutí myší na obrázek se zobrazí ve větším rozlišení       





12 komentářů:

  1. Mirku, obrovská pochvala za úžasný fotoúlovek.👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Alenko za pochvalu, tenhle úlovek mne potěšil.

      Vymazat
  2. Krásný úlovek, Mirku :). V přírodě jsem ho ještě neviděla, je krásný :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jituško, dlouho jsem Tě tady na blogu neviděl, ale chodím prohlížet Tvé fotografie na Zoneru. Máš tam také krásné fotografie. Tenhle úlovek je pro mne takovým malým zázrakem.

      Vymazat
  3. Krásný úlovek. Já jsem čápa černého nafotila předloni na Mandavě. U nás hnízdí u Pivovarského rybníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko za uznání, je to takový černý samotář, který se moc neukazuje. Díval jsem se na Tvůj blog, jestli tam u Tebe nenajdu čápa černého, ale bez úspěchu.

      Vymazat
  4. Zajímavé! Tuhle vzácnost- černého čápa jsem ještě neviděl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běžně k vidění není, ale v přírodě na něj můžeš narazit.

      Vymazat
  5. Černého čápa jsem ještě neviděl, ani nevím, že existují. Možná je to tím, že je plachý a aktivní ráno, proto se míjíme :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherný pták, stojí zato ho někdy vidět.

    OdpovědětVymazat
  7. Mirku,podařil se ti skvělý foto úlovek. Tleskám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sám jsem něco takového nečekal, a s výsledkem jsem byl hodně překvapen. Díky Majko.

      Vymazat