středa 16. června 2021

Čáp na pivovarském komínu.


Začátkem dubna jsem psal o návratu čápů a přípravě hnízda pro nové potomky. Od konce měsíce května, jsem sledoval, zda nejsou v dění na hnízdě nějaké změny. I tak jsem se opozdil s pořízením fotografii asi o týden. První fotografie jsem pořídil dnes nedaleko komína, ale ze spodního pohledu se nedalo poznat, zda jsou už nějaká mláďata i když jsem pozorováním hnízda strávil skoro dvě hod.  Dostal jsem také tip, kde se občas dá vidět i čáp černý. Měl jsem štěstí, že jsem ho zastihl, ale smůlu v tom, než jsem stihl připravit fotoaparát, postřehl v jeho blízkosti pohyb a uletěl. I tak se mi podařilo čápa černého vyfotografovat v jiném termínu a jinde.








                            Po kliknutí myší na obrázek se zobrazí ve větším rozlišení       




8 komentářů:

  1. Mirku, krásné čapí fotoúlovky. 👍👍
    Mám to podobné, než připravím foťák, či než jen zaostřím, frnk a je pryč.
    Měj prima dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to část toho, co bych Alenko mohl mít nafocené, ale v současných teplotách je riziko někde dlouho vysedávat. Jinak problém se zaostřením mám také zvláště když se jedná o pohyblivý objekt..

      Vymazat
  2. Čápi se mi líbí, ale asi nikdy jsem je nefotila. U nás jsem je hnízdit neviděla, ano, jednou jsem letícího čápa fotila z Pendolina, ale to jsem měla foťák připravený. Jednou jsem viděla hodně čápů (asi 20) na skládce, našli tam potravu, ale to byl jen takový mrk z autobusu. ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na skládky se čápi stahují, protože tam je snadná možnosti najít nějakou potravu. Tady máme celkem pět čapích hnízd, takže si můžu vybírat z těch nejvhodnějších.

      Vymazat
  3. Ten je ale opatrný, přece za ním nikdo nebude na komín šplhat, pokud tedy nejde o Pepina z Postřižin :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Sice tady žádný Pepíno není, ale v období kroužkování se tam vylézt musí.

      Vymazat
  4. Je to opravdový krasavec. Dnes ráno jsem nafotila let trojky, ale ještě to mám ve foťáku a tak nedokážu zatím napsat zda to byli čápi nebo jeřábi. Na tu dálku jsem to nepoznala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za letu se Jarko, někteří ptáci těžko rozeznají. To poznáš až po stáhnutí do počítače a zvětšení.

      Vymazat