čtvrtek 17. prosince 2020

Kamenický Šenov, muzeum skla.


 

Šenov je nejen městem skla, ale i svítidel. Je to především zásluhou prácheňské rodiny Palmeů, která zahájila výrobu lustrů v roce 1724. O proslulost města se zasloužila také zdejší nejstarší sklářská škola světa, založená roku 1856. Slavnou minulost sklářské výroby dokládají i předměty soustředěné ve sklářském muzeu.







Model sklářské pece.

K nejzajímavějším a nejobdivovanějším exponátům patří skleněná židle, vyrobená místní firmou Eliase Palmeho v 90. letech 19. století na přání indického maharadži z Hajdarábádu.




"Koně v bouři"

















                                  Po kliknutí myší na obrázek se zobrazí ve větším rozlišení

6 komentářů:

  1. Hezký článek. Kamenický Šenov je kousek od nás a občas se tam zajedeme podívat. V létě tam jezdí z České Kamenice starý motoráček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tam hodně hezkých věcí a obdivoval jsem šikovnost našich sklářů. Dík za komentář.

      Vymazat
  2. křehká nádhera! my odtud máme křišťálový lustr, stár je okolo 50 let. a ještě jsem se do Šenova nedostal....díky za reportáž :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Návštěva stojí za to, a mít tak starý křišťálový lustr dá hodně opatrování.

      Vymazat
  3. Tady by se mi líbilo. Mám sklo ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při té návštěvě jsem chodil kolem vystavených exponátů s posvátnou opatrností, abych při mé smůle něco neshodil.

      Vymazat