Technické
muzeum Liberec je umístěno ve čtyřech rozlehlých pavilonech na ploše téměř 4
tis. m² v prostoru areálu bývalých Libereckých výstavních trhů. Muzeum bylo
otevřeno 6. 9. 2014. Před muzeem vás uvítá první exponát – parní lokomotiva
Adolf vyrobená v roce 1882. Původně jezdila v Stalburgsche Zuckerfabrik Wodolka
(dnešní Odolena Voda), později pak v cukrovaru Úžice. V prvním pavilonu najdete
auta, motorky či kola různého stáří a značek. V dalším pavilonu najdete několik
luxusních veteránů vyrobených v letech 1906 až 1987.
Motocykl ČZ 98, rok výroby 1937. Dvoudobý vzduchem chlazený, výrobce Strakonice. Vystavený motocykl se vyráběl se šlapacími pedály. V roce 1940 šlapací pedály nahradily pevné stupačky. Motocykl měl motor s třístupňovou převodovkou a lamelovou spojkou v olejové lázni. Byl to první motocykl, který měl klasický černý lak s bílými linkami.
Imperia
Sport, rok výroby 1929.
Harley -
Davidson model RL 45
Ještě bych
se zaměřil na vystavené osobní automobily v jiné části této expozice.
Moc pěkné exponáty. Technické muzeum my rádi navštěvujeme, několikrát jsme to spojili s návštěvou Brna. To máme nejblíže a je to v nové "prosklené" budově, také jsou tam motorky, staré vozy, bývají tam i výstavy - např. "Tesla". ☺
OdpovědětVymazatZrovna dnes mám článek o větrném mlýně Kuželov, který je také expozicí Technického muzea Brno.
Myslím, že návštěva tohoto muze není zanedbatelná, i když pro nás trochu z ruky. Mimo jiné se tu najde také několik lokomotiv. Pavilon A, se zaměřuje zejména na dopravní prostředky. Jsou tu především automobily, motocykly, unikátní výstavu kol. Pavilonu B tak prezentuje například textilní minulost Liberce, a ukázky moderních výrobních technologií různých firem. Dále je to expozice týkající se Vojenské odborné školy leteckých mechaniků, která v Liberci krátce po válce působila. Obdiv také patří v roce 2024 otevřené expozici Lanovka na Ještěd. Pavilonu C. Je věnován veřejné dopravě a její historii na Liberecku. Na své si tak zde přijdou fandové autobusové a tramvajové dopravy.
Vymazat